Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Ośrodek Pomocy Społecznej w Przelewicach

Deklaracja dostępności

OŚWIADCZENIE W SPRAWIE DOSTĘPNOŚCI

Ośrodek Pomocy Społecznej w Przelewicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony .

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Data i podstawa przygotowania deklaracji dostępności

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Skróty klawiszowe

SHIFT + ALT + H - Strona główna
SHIFT + ALT + M - Zawartość strony
SHIFT + ALT + F - Wyszukiwarka
SHIFT + ALT + 0-9 - Menu

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Na podstawie Art.14. ust. 5 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2024 r. poz. 1411) na Koordynatora do spraw dostępności w Ośrodku Pomocy Społecznej w Przelewicach została wyznaczona Pani Lucyna Krzyżanowska.
Kontakt:
— mejlowo ops@przelewice.pl lub telefonicznie 91 391 38 36 .

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewniania dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury, można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
— mejlowo ops@przelewice.pl lub telefonicznie 91 391 38 36.

W przypadku odmowy wnoszący żądanie może złożyć skargę z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, a także powiadomić Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Do Ośrodka Pomocy Społecznej w Przelewicach (dalej „Ośrodek”) można złożyć wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej (dalej „wniosek”) oraz: 1) poinformować o braku dostępności; 2) złożyć wniosek o zapewnienie dostępności; 3) złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności. Zgłoszenie, o którym mowa w pkt 1, ma charakter wyłącznie informacyjny i może być złożone przez każdego klienta Ośrodka. Wniosek, o którym mowa w pkt 2, może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy. Po wykazaniu interesu faktycznego, tj. wskazaniu realnej potrzeby skorzystania z usług Ośrodka osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy ma prawo wystąpić do Ośrodka z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej. Wniosek powinien zawierać: 1) dane kontaktowe wnioskodawcy; 2) wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym; 3) wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą; 4) wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy. Termin realizacji Zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku następuje bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku, nie jest możliwe w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, to Ośrodek niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku. W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności w zakresie określonym we wniosku Ośrodka jest obowiązany zaproponować rozwiązanie alternatywne oraz dołączyć uzasadnienie. Wniosek można: 1) przesłać na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej w Przelewicach, Przelewice 75, 74-210 Przelewice; 2) złożyć w Ośrodku w godzinach funkcjonowania Ośrodka; 3) przesłać za pośrednictwem EPUAP (www.epuap.gov.pl); 4) przesłać pocztą elektroniczną, na adres e-mail: ops@przelewice.pl Wnioski rozpatrywane są przez Koordynator ds. dostępności. Tryb odwoławczy W przypadku gdy Ośrodek nie zapewnił wnioskodawcy dostępności: 1) w sposób i w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku (podstawowe załatwienie sprawy), 2) w terminie 2 miesiące od dnia złożenia wniosku (w terminie wydłużonym), 3) z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności – wnioskodawca ma prawo do złożenia skargi na brak dostępności do Prezesa PFRON. Wnioskodawcy przysługuje prawo do wniesienia skargi w terminie 30 dni od dnia, w którym upłynął odpowiednio termin, o którym mowa w pkt 1 lub 2, albo od dnia otrzymania zawiadomienia, o którym mowa w pkt 3. Każda osoba w zakresie dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych Ośrodka lub ich elementów może: 1) poinformować o braku dostępności; 2) złożyć żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej; 3) złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności. Tryb odwoławczy w przypadku gdy: 1) Ośrodek odmówi zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub wskazanego elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej Ośrodka, wskazanych w żądaniu; 2) osoba występująca z żądaniem odmówi skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu – osoba występująca z żądaniem ma prawo do złożenia do Ośrodka skargi w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytania niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości pliku i problemu itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie. Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich praz Prezesa PFRON.

Pozostałe informacje

Aplikacje mobilne

Link do aplikacji mobilnej:

Link do deklaracji dostępnosci tej aplikacji:

Dostępność architektoniczna

Główne wejście do budynku Urzędu Gminy Przelewice jest dostosowane do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z dysfunkcją narządu ruchu oraz poruszających się na wózkach inwalidzkich. Wejście to zostało wyposażone w podjazd. Osobne, również dostosowane wejście prowadzi do Urzędu Stanu Cywilnego oraz Referatu Organizacyjno-Społecznego – stanowisko ds. Promocji oraz Ośrodka Pomocy Społecznej. Do głównego wejścia prowadzi ścieżka naprowadzająca. Na parterze budynku, przy schodach, znajduje się dzwonek służący do przywołania pracownika sekretariatu, który przyjmie sprawę petenta lub wezwie odpowiedniego urzędnika do obsługi interesanta. Każdy pracownik Urzędu oraz Ośrodka ma obowiązek udzielenia pomocy osobom ze szczególnymi potrzebami. W budynku Urzędu Gminy Przelewice nie ma toalety przystosowanej dla osób z niepełnosprawnościami. Jednak taka toaleta jest dostępna w Ośrodku Pomocy Społecznej w Przelewicach, który jest połączony z siedzibą Urzędu Gminy i posiada podjazd ułatwiający dostęp. Do budynku można wejść z psem asystującym lub przewodnikiem. Przed Urzędem Gminy znajduje się oznaczone miejsce parkingowe przeznaczone dla osób z niepełnosprawnościami. W Urzędzie dostępna jest pętla indukcyjna zamontowana na stałe w sekretariacie. W budynku znajdują się także tabliczki informacyjne oznaczone alfabetem Braille’a oraz oznaczenia Braille’a na poręczach. Brakuje jednak oznaczeń kontrastowych oraz napisów w druku powiększonym dla osób niedowidzących. Na głównym korytarzu parteru, przy wejściu do Urzędu Gminy, znajduje się elektroniczna tablica informacyjna, prezentująca strukturę referatów Urzędu. Tablica ta jest umiejscowiona w łatwo dostępnym miejscu i posiada funkcję powiększania obrazu, co ułatwia korzystanie z niej osobom niedowidzącym. Korytarze w budynku są przestronne, bezkolizyjne i pozbawione progów, co zapewnia swobodny ruch. Wszystkie przestrzenie znajdują się na jednym poziomie, co ułatwia poruszanie się. W przypadku konieczności załatwienia sprawy w niedostępnej części budynku, pracownik Urzędu służy pomocą w dostępnej strefie. Korytarze mają odpowiednią szerokość, a drzwi są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Oświetlenie spełnia obowiązujące normy. Przy schodach na zewnątrz budynku dostępny jest wjazd dla wózków. W budynku nie ma windy. Obecnie Urząd nie zapewnia dostępu do tłumacza języka migowego. W przypadku trudności z dotarciem do odpowiedniego pomieszczenia lub pracownika, zapewnia się możliwość wyjścia urzędnika do interesanta w dogodny dla niego sposób. Osoby ze szczególnymi potrzebami mają zapewnioną pomoc przy ewakuacji poprzez bliskość wyjścia ewakuacyjnego oraz wsparcie pracowników. Koordynator ds. dostępności podejmuje działania na rzecz poprawy warunków dostępu do usług i przestrzeni dla osób ze szczególnymi potrzebami. Wdrożone rozwiązania są zgodne z obowiązującymi przepisami i standardami dostępności. W przypadku napotkania barier lub trudności zachęca się do zgłaszania uwag i sugestii.

Szczegółowy opis dostosowania naszej siedziby

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Do budynku Ośrodka Pomocy Społecznej w Przelewicach prowadzi podjazd betonowy dla osób niepełnosprawnych. Poza tym w Ośrodku znajduje się pokój przystosowany do obsługi osób niepełnosprawnych.